Totalul afișărilor de pagină

duminică, 27 ianuarie 2013

Omul, luptător de elită

Cea mai mare greșeală a unui om este aceea să se complacă într-o situație dată, pe care o consideră fără ieșire, pentru a avea o scuză! Departe de mine gândul de a mă situa deasupra tuturor, ci vorbesc din punctul de vedere al omului care a cheltuit mulți ani și multe resurse în relații care nu meritau dezvoltate. Am greșit enorm din acest punct de vedere, dar, deși am plecat de la țară și mă refugiez și acum în grădină, în livezi , la râu, în pădure sau pe pajiște pentru a mă deconecta de la realitate, am considerat o datorie de onoare să-mi depășesc condiția socială, să am tot ceea ce îmi trebuie din munca brațelor sau a minții mele.
Am crescut într-o familie de țărani cinstiți și ambițioși, care au dorit să aibă copii cu școală. Nu mi-a plăcut școala pentru că în afară de doi-trei profesori cu suflet de aur, care au perfecționat în mine tendința spre creativitate, ceilalți erau acrituri care te certau din orice și te taxau la notă cu sau fără motiv! Uniforma era obligatorie, iar responsabila cu pionierii pe școală te ținea în picioare și te critica până ți se înroșeau urechile, dacă-ți uitai cravata. Școala pe vremea comunismului era o temniță și nu înțeleg elevii de acum...Ar fi multe de spus, mă voi axa însă pe lucrurile pe care le am în gând legate de subiect. Nu am avut niciodată în minte că nu voi reuși în viață, din cauza originii și nu am folosit-o ca pe o scuză. Eram la facultate și lucram pentru a mă întreține. Am vecini care pentru a nu rămâne ”la coada vacii” au plecat în străinătate, au muncit în construcții, au fost slugi la străini și la bogați pentru a-și clădi o casă, a-și cumpăra o mașină, a se îmbrăca elegant! O prietenă bună a fost nevoită să facă de două ori facultatea, pentru că prima dată nu a fost acreditată, numai pentru a deveni profesoară, apoi din banii ei și-a ținut doi frați la postliceală, să nu-i lase fără școală. Tatăl lor murise, dar ea niciodată nu dorea să fie tratată cu clemență pentru acest fapt!
Omul trebuie să fie luptător de elită ca să reușească, nu să dormiteze la umbra scuzelor de tot felul!

Niciun comentariu: